Strefa marek
Jezyk polski jako obcy JPSP 1 2021/2022

EAN:

9788371733758

Rok wydania:

2021

Oprawa:

broszurowa

Strony:

160

Cena sugerowana brutto:

39.00zł

Stawka vat:

8%

W tym numerze m.in

WYZWANIA W NAUCZANIU OBCOKRAJOWCÓW
- nauczeanie języka polskiego jako obcego dzeci z doświadczeniem migracji
- code-mixing - zakłócony proces komunikacji czy przejaw funkcjonalnego użycia języka?
- podejście naturalne i TPR w prajtyce nauczania

ĆWICZENIA GLOTTODYDAKTYCZNE
- "Cześć! Jestem Tom", czyli nauka mówieniea w języku polskim dla obcokrajowców
- rozwijanie kompetencji komunikacji. Propozycja metodyczna dla nauczycieli
- Polski krok po kroku jako źródło zadań rozwijających świadmość językową związaną z przymiotnikami
- nauka poprzez zabawę. Metody nauczania języka polskiego jako języka obcego w szkole podstawowej.
- wykorzystywanie podręcznikow Po Polsku po Polsce w nauczaniu chińskich studentów

EDUKACJA I KSZTAŁCENIE
- koncepcje kształcenia polonijnego Polaków na Ukrainie
- awans zawodowy nauczycieli polonijnych jako mechanizm rozwoju szkoły w Polsce


Oddany do Państwa dyspozycji numer czasopisma Język Polski w Szkole Podstawowej. Zeszyty Kieleckie z podtytułem Język polski jako obcy stanowi cenne źródło informacji dla nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej oraz lektorów języka polskiego poziomów A1 oraz A2. Zamieszczone w nim artykuły zostały przygotowane przez osoby zajmujące się zawodowo glottodydaktyką, przedstawicieli takich ośrodków, jak: Uniwersytet Jagielloński (dr Dominika Izdebska-Długosz, mgr Huiling Zhang, Daria Vakhovska), Uniwersytet Śląski w Katowicach (mgr Jan Oko), Szkolny Punkt Konsultacyjny przy Ambasadzie RP w Dublinie (mgr Joanna Botwin), Poleski Uniwersytet Państwowy w Żytomierzu (dr Viktoriya Vakhovska), Collegium Humanum Szkoły Głównej Menedżerskiej (mgr Andrzej Sosnowski), Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach (mgr Anita Skóra, mgr Patrycja Kubicha, mgr Monika Żelazna, mgr Piotr Raczyński). W niniejszym numerze czytelnicy znajdą interesujące zagadnienia odnoszące się do nauczania dzieci z doświadczeniem migracji, bilingwizmu, podejścia naturalnego i TPR w praktyce nauczania, rozwijania kompetencji komunikacyjnej za pomocą platform internetowych oraz podręczników (np. Polski krok po kroku, Po polsku po Polsce), koncepcji kształcenia polonijnego Polaków na Ukrainie, a także awansu zawodowego nauczycieli polonijnych.
Katarzyna Ostrowska